ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΕ ΟΜΑΔΑ
RIDERS OF CRETE
Σε όλους αρέσουν οι διαδρομές με τις μηχανές, ειδικά όταν είναι με καλή παρέα. Υπάρχουν όμως κάποιοι κανονισμοί και κάποια σημεία προσοχής για σωστή και ασφαλή οδήγηση σε ομάδα.
Η οδήγηση σε ομάδα όμως, έχει και τους κινδύνους της αν δεν οργανωθεί σωστά.
Είτε πάμε για καφέ, είτε πάμε σε εκδρομή, η ακόμα και σε ένα ταξίδι, πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανονισμούς για να περνάμε όλοι καλά και να αποφύγουμε δυσάρεστες εξελίξεις. [πτώσεις, ατυχήματα, κτλ]
Μια σωστή οδήγηση προϋποθέτει και μια καλή οργάνωση
Η διαδρομή πρέπει να είναι προκαθορισμένη, ειδικά όταν στο ομάδα υπάρχουν πολλές μοτοσικλέτες. Από την αρχή πρέπει να υπάρχει μια διαδρομή η οποία να έχει στάσεις, σημεία συνάντησης και τους ακριβείς δρόμους που θα ακολουθηθούν.
Στην διαδρομή πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μια ευκαιρία για ανεφοδιασμό (υπάρχουν και μηχανές που έχουν μικρή αυτονομία) και μια στάση για καφέ ή για φαγητό κτλ
Όταν κάποιος μοτοσικλετιστής χάσει για κάποιο λόγο τους υπόλοιπους, θα ξέρει ότι θα τους βρει στην επόμενη στάση. Αν δεν υπάρχει συνεννόηση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο μοτοσικλετιστής να χαθεί και να καθυστέρηση όλο το ομάδα ή ακόμα χειρότερα να αγχωθεί (ειδικά όταν είναι αρχάριος) και να αρχίσει να τρέχει για να προλάβει το ομάδα, βάζοντας σε κίνδυνο τον εαυτό του.
Καλό θα ήταν στην αφετηρία μεγάλων εκδρομών να ετοιμάζετε και να δίδετε ένα φυλλάδιο με
• Την διαδρομή αναλυτικά με τις στάσεις και τα σημεία συνάντησης.
• Κινητά τηλέφωνα των αρχηγών του ομάδα.
• Βασικές οδηγίες συμπεριφοράς στον δρόμο
Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη σειρά οδήγησης;
Το καλύτερο σενάριο είναι το ομάδα να οδηγεί ένας πολύ έμπειρος αναβάτης. Συνήθως αυτός που διοργανώνει την εκδρομή, δηλαδή αυτός που ξέρει και την διαδρομή καλύτερα και ξέρει πως να αντιδράσει σε σταυροδρόμια και κομμένους δρόμους.
Στο τέλος του ομάδα πρέπει να τοποθετείται ένας άλλος πάλι έμπειρος αναβάτης με σχετικά γρήγορη μηχανή ο οποίος θα ξέρει επίσης καλά την διαδρομή και να έχει κάποιο τρόπο επικοινωνίας με τον πρωτοπόρο. Αν όχι με ενδοεπικοινωνία, τουλάχιστον με κινητό τηλέφωνο (βασιζόμενος πάντα ότι ο πρωτοπόρος θα το ακούσει ή θα το νιώσει στην δόνηση αν συμβεί κάτι).
Ο τελευταίος αυτός αναβάτης, παρατηρεί και προσέχει για τυχών βλάβες, για ξεκομμένες από το ομάδα μοτοσικλέτες και για τυχών ατυχήματα.
Μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου αναβάτη, πρέπει να οδηγούν μπροστά στην γραμμή οι αρχάριοι οδηγοί και πιο πίσω οι έμπειροι, με τον τρόπο αυτό οι έμπειροι προστατεύουν τους αρχάριους.
Βασικοί Κανόνες Οδικής Συμπεριφοράς Στο ομάδα
1. Απαγορεύεται το προσπέρασμα
2. Οδηγούμε με βάση την μηχανή πίσω μας, όχι την μηχανή μπροστά μας.
Είναι επικίνδυνο και γενικός αχρείαστο να προσπερνάμε άλλες μηχανές όταν οδηγούμε σε ομάδα.
Τον ρυθμό του ομάδα τον ορίζει ο πρωτοπόρος, με βάση φυσικά την ταχύτητα που μπορούν να οδηγήσουν όλοι, και όλοι πρέπει να τον σεβαστούν.
Συμφωνούμε να οδηγήσουμε σε ομάδα, με την λογική ότι δεχόμαστε ότι θα οδηγούμε όλοι μαζί με ρυθμό ανεκτό από όλους για να περάσουμε ωραία και να καταλήξουμε κάπου.
Φροντίζουμε πάντα να έχουμε τουλάχιστον μια μοτοσικλέτα πίσω μας, σε απόσταση που να την βλέπουμε από τα καθρεφτάκια.
Με τον τρόπο αυτό, δεν χωρίζεται το ομάδα σε κομμάτια και όλοι ακολουθούν ο ένας τον άλλο.
Είναι ποιο εύκολο να περιμένεις κάποιον παρά να προσπαθείς να προλάβεις κάποιον.
Ο αρχηγός του ομάδα δεν μπορεί να έχει υπόψιν του όλο το ομάδα πίσω του, μπορεί να βλέπει μία το πολύ δύο μηχανές πίσω.
Αν όλοι φροντίζουν να έχουν μηχανές πίσω τους, τότε το ομάδα θα ταξιδεύει με πολύ ποιο σταθερές ταχύτητες και φυσικά χωρίς να χάνεται κανένας.
1. Πάντα κρατάμε απόσταση από τον μπροστινό μας. Ο χρυσός κανόνας λέει πως η σχεδόν σωστή απόσταση είναι το μισό της ταχύτητας μας (π.χ. Αν ταξιδεύουμε με 120 χλμ/ώρα, τότε η απόσταση πρέπει να είναι το ελάχιστο 60 μέτρα)
2. Κατά την οδήγηση σε οδό ταχείας κυκλοφορίας (Εθνική Οδό), οδηγούμε πάντα στην αντίθετη πλευρά της λωρίδας από τον προπορευόμενό μας
3. Όταν βρισκόμαστε σε επαρχιακό δίκτυο τότε αυτομάτως ο ένας πηγαίνει πριν τον άλλον και μεγαλώνουμε την απόσταση από τον προπορευόμενό μας.
4. Όταν συναντάμε εμπόδιο στην πορεία μας βγάζουμε το πόδι από την μεριά που το περνάμε ώστε να το αποφύγει και η μοτοσικλέτα που ακολουθεί
5. Φροντίζουμε πάντα να πηγαίνουμε στον ρυθμό της ομάδας. Αν κάτι μας συμβεί και αδυνατούμε να ακολουθήσουμε τότε τραβιόμαστε στο δεξί μέρος του δρόμου, κορνάροντας διακοπτόμενα 2 φορές ελαττώνουμε ταχύτητα, και σηκώνουμε το αριστερό χέρι στον αέρα σε γροθιά ώστε να μας δει η σκούπα.
6. Δεν διακόπτουμε την πορεία μας για κανένα λόγο. Αν χρειαστεί σταματάει η σκούπα για οτιδήποτε.
7. Προσπερνάμε όταν μας δώσει σήμα ο πλοηγός.
8. Αν βρισκόμαστε σε δύσκολο σημείο με στροφές και υπάρχει η ανάγκη προσπέρασης, τότε ο πλοηγός κάνει μόνος του την προσπέραση, και δίνει σήμα στον επόμενο να ακολουθήσει ή όχι.
9. Αν υπάρχουν παραπάνω από ένα ομάδα δυναμικότητας φροντίστε να είστε στο ομάδα δυναμικότητας που μπορείτε.
10. Ακολουθείτε πάντα τα σήματα του πλοηγού
Θέσεις Οδήγησης
Ανάμεσα στα υπόλοιπα, ζωτική σημασία έχει η θέση οδήγησης της κάθε μοτοσικλέτας στο ομάδα. Ο βασικός κανόνας είναι, ο πρώτος αναβάτης κρατά πάντα την αριστερή πλευρά της λωρίδας ο δεύτερος κρατά την δεξιά, ο τρίτος πάλι την αριστερή και πάει λέγοντας μέχρι το τέλος. Με τον τρόπο αυτό, ο πρώτος μοτοσικλετιστής (και ο αρχηγός του ομάδα) βλέπει τι συμβαίνει στον δρόμο μπροστά από το ίσως προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Οι υπόλοιποι οδηγούν εναλλάξ για να μπορεί να βλέπει ο ένας τον άλλο πρώτον και δεύτερον και σημαντικότερο, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος να μην τρακάρει ο ένας πάνω στον άλλο Με την λογική του εναλλάξ, δεν μπορούν να ανακατευτούν αυτοκίνητα στο ομάδα.
Στα προσπεράσματα, πρέπει να προσπερνούν δύο μοτοσικλέτες κάθε φορά.
Όχι όλοι μαζί και σίγουρα όχι περισσότερες από δύο μοτοσικλέτες.
Ο πρώτος βλέπει τον δρόμο μπροστά, σιγουρεύετε ότι μπορεί να προσπεράσει εκείνος και ο πίσω αναβάτης και κάνει νόημα για προσπέραση.
Μετά οι άλλοι δύο αναβάτες και πάει λέγοντας. Έτσι προσπερνούν όλοι με ασφάλεια και διατηρούν την ακεραιότητα του ομάδα.
1. Στις εκδρομές οι αναβάτες (οδηγοί και συνοδηγοί), πρέπει απαραίτητα να φέρουν τον απαιτούμενο προστατευτικό εξοπλισμό.
Α. Κράνος
Β. Μπουφάν με προστατευτικά
Γ. Παντελόνι με προστατευτικά
Δ. Μπότες
2. Οι οδηγοί πριν την αναχώρηση είναι υποχρεωμένοι να πάρουν μέρος στην ενημέρωση με τις οδηγίες της εκδρομής
3. Σε κάθε εκδρομή ορίζεται ένας πλοηγός και μια σκούπα. Αποστολή του πλοηγού είναι ο καθορισμός της διαδρομής και η πλοήγηση στον προορισμό. Αποστολή της σκούπας είναι η παροχή βοήθειας προς τους συμμετέχοντες σε περίπτωση προβλήματος, και το κλείσιμο της ομάδας.
4. Όλοι οι συμμετέχοντες είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν τις οδηγίες του πλοηγού και της σκούπας.
5. Όλοι οι συμμετέχοντες έχουν μια συγκεκριμένη θέση στην ομάδα, που ορίζεται από τον πλοηγό και αυτή δεν αλλάζει, αν δεν ορίσει κάτι διαφορετικό ο πλοηγός.